wtorek, 15 grudnia 2020

Na poprawę pracy jelit - bananowo - truskawkowe smoothie bowl


W tym trudnym dla wszystkich czasie w szczególności można zauważyć, jak ważny dla naszej odporności, zdrowia jest zdrowy tryb życia. Dlatego bardzo potrzebny jest ruch na powietrzu, bez względu na pory roku, czy też pogodę. Równie ważne są dobry sen, higiena osobista oraz zdrowe odżywianie.
A skoro już mówimy o zdrowym odżywianiu to musimy pamiętać o śniadaniu, które niestety często  pomijamy. Na pewno nie jest to korzystne dla naszego organizmu. Dlatego warto wspomnieć o lekkiej pełnowartościowej, bogatej w błonnik i inne składniki odżywcze potrawie jaką jest smoothie bowl - idealnej na rozpoczęcie dnia.

Na poprawę pracy jelit - bananowo – truskawkowe smoothie bowl



Jeżeli już mówimy o zdrowym odżywianiu, nie można zapomnieć o prawidłowym funkcjonowaniu naszych jelit, które odpowiadają za proces trawienia oraz wchłaniania, ale to nie jedyna ich funkcja. Są one współodpowiedzialne za wiele procesów zachodzących w naszym organizmie takich jak: reakcje stresowe czy też reakcje immunologiczne. 


Czego potrzebują jelita do prawidłowego funkcjonowania?


W prawidłowym funkcjonowaniu jelit dużą rolę odgrywa błonnik. Cóż to takiego? Błonnik to włókno pokarmowe, które w organizmie nie ulega trawieniu. Samo w sobie nie dostarcza substancji odżywczych, natomiast pełni rolę "miotły", która wymiata z organizmu toksyny, dzięki czemu reguluje pracę jelit, co ułatwia wypróżnianie.

Czynniki mogące mieć negatywny wpływ na funkcjonowanie jelit.


Czynniki, które mogą negatywnie wpływać na funkcjonowanie jelit to:
  •  dieta uboga w błonnik a bogata w tłuszcze,
  •  mało ruchu i siedzący tryb życia
  •  używki takie jak kawa, papierosy, alkohol,
  •  nadmierny stres,
  •  przebyte infekcje jelitowe,
  •  uwarunkowania genetyczne.


W czym znajduje się błonnik?


Produkty bogate w błonnik to: pieczywo pełnoziarniste, płatki żytnie, owoce i warzywa (zaleca się 5 porcji dziennie, najwięcej błonnika mają porzeczki i maliny), ziarna słonecznika, pestki dyni, suszone morele, figi i śliwki, siemię lniane, ziarna chia.

Ważne: Należy pamiętać o piciu odpowiedniej ilości wody, czyli minimum 2 litrów dziennie.


Smoothie bowl - zdrowe śniadanie na poprawę pracy jelit


lekkie śniadanie z sumoplementem na regulację pracy jelit – colon c



Smoothie bowl to koktajl owocowy lub warzywny z dodatkiem owoców, orzechów, płatków owsianych, przyrządzony na mleku, jogurcie lub wodzie. Bez obaw mogą jeść je osoby na diecie wegetariańskiej, bezglutenowej, czy niskokalorycznej. 

Przepisy na smoothie bowl są przeróżne. Ja dzisiaj chciałabym wam zaproponować bananowo - truskawkowe z dodatkiem preparatu z błonnikiem Colon C, który zawiera w sobie łupinę nasienną babki jajowatej. Jest to bogate źródło błonnika rozpuszczalnego, który poprzez wiązanie płynów, wielokrotnie zwiększa swoją objętość, tworząc żel. Preparat ten reguluje pracę jelit, ułatwia wypróżnianie oraz pomaga kontrolować poziom cholesterolu we krwi. Colon C również zawiera w sobie insulinę z cykorii oraz żywe kultury kwasu mlekowego, które są naturalnym elementem mikrobiomu jelit.

Ważne – w kontekście skutecznego działania produktu – by napoje i koktajle nim uzupełnione spożywać od razu i nie zostawiać do późniejszej konsumpcji, przez wstawianie ich np. do lodówki 

Colon C – suplement diety na poprawę pracy jelit

Jest to preparat nie zawierający cukru, odpowiedni dla wegetarian i wegan, przeznaczony dla dorosłych i dzieci powyżej 12 roku życia, dla osób, które chcą wzbogacić swoją dietę w błonnik niezbędny do prawidłowego funkcjonowania jelit.


Smoothie bowl bananowo - truskawkowe


Smoothie bowl bananowo - truskawkowe



Składniki:

1 banan
kilkanaście truskawek
150 ml jogurtu naturalnego
1 łyżeczka preparatu Colon C
2 - 3 łyżki płatków owsianych
kilka orzechów włoskich
pestki słonecznika
owoce do dekoracji

Połowę banana oraz truskawki miksujemy z jogurtem, płatkami oraz z 1 łyżeczką preparatu Colon C.

Pozostałe owoce, płatki, orzechy, pestki posyp smoothie bowl z wierzchu. Tutaj panuje pełna dowolność, syp tym czym lubisz i delektuj się przepysznym śniadaniem:)

Smacznego :)

TOP